zondag 22 september 2013

Cloth in Unity en werken aan concept.

Hoi.

Van de week heb ik onderzoek gedaan hoe je in Unity, een zeil van het schip kan laten wapperen.
Hiervoor heb ik wat research gedaan naar mogelijkheden en heb ik een voorbeeld gemaakt in Unity.

Je kan per cloth (vlag) instellen hoe hard de wind moet waaien, de richting bepalen en ook de zwaartekracht.
Ik heb een test-kamer gemaakt: http://student-kmt.hku.nl/~nhi/hw3/WebPlayer.html



De cloth reageert op alles. Als je erdoor heen loopt, er langs rent en zelfs dingen op gooit. (In de testkamer kan je (nog) niks gooien).

Alleen de achterkant van de vlag is onzichtbaar, maar hier gaat Simon er naar kijken en fixen.

Ik weet in iedergeval hoe je een cloth kan maken en dat het gewoon doet. Dit kunnen we later in het project gebruiken voor zeilen en vlaggen.

Verder hebben we van de week dus gebrainstormed en aantal concepten uitgekozen. Ik heb eentje uitgewerkt:







Het kan zijn dat er nog iets aan veranderd moet worden, dus dan ga ik het in de toekomst versie 2+ ga posten.

Peace.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten