Artstyle 1 : Semi-realistisch
We hadden al wat rondgekeken, maar waren het over eens dat we voor een semi-realistische stijl wilden gaan. Het moest nog wel onderzocht worden,maar voor toen was dat goed. Semi-realistisch houdt in dat het dichtbij de realiteit staat, maar er met vormen gespeeld mag worden zodat het een iets fantasierijke sfeer krijgt.
Artstyle 2 : Fantasy/cartoony
Ondanks dat we iets van realisme wilden, heb ik ook gekeken naar iets meer in de richting van cartoony. Bij deze moodboard zijn er plaatjes die wat gekkere vormen laten zien en alles net iets "schever" staat in vergelijking met het (semi)realisme.
Artstyle cutscenes
Wij willen iets van een verteller in het spel hebben. Iets dat vooral visueel laat zien wat het verhaal nu precies inhoudt. Het is nog niet allemaal zeker hoe we het willen doen, maar misschien dat we middels 2D tekeningen het kunnen weergeven. Dit moodboard laat zien hoe we het zouden kunnen doen:
Cartography
Ook heb ik kaarten onderzocht uit de 16de eeuw. Mochten wij een kaart in het spel verwerken, fysiek of digitaal, heb ik een beetje een idee hoe het eruit ziet en hoe ik het zou kunnen maken.
Colorscript
Dit moodboard is meer een inspiratiebron voor het kleuren palette. Wanneer we hebben vastgesteld wat de weg van het verhaal is die wij laten zien, zal er een colorscript komen op volgorde hoe het spel loopt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten