zondag 6 oktober 2013

Environment Artstyles en stuff...

Deze week is iedereen bezig geweest met een individueel onderzoek. Dit om een goed beeld te krijgen van alles wat gedaan moet worden en hoe we het willen aanpakken. Mijn deel ging over het bepalen van een art stijl voor de omgevingen en de kaarten. Hierbij een aantal moodboards wat weergeeft waar ik allemaal naar gekeken heb.

Artstyle 1 : Semi-realistisch

We hadden al wat rondgekeken, maar waren het over eens dat we voor een semi-realistische stijl wilden gaan. Het moest nog wel onderzocht worden,maar voor toen was dat goed. Semi-realistisch houdt in dat het dichtbij de realiteit staat, maar er met vormen gespeeld mag worden zodat het een iets fantasierijke sfeer krijgt.


Artstyle 2 : Fantasy/cartoony

Ondanks dat we iets van realisme wilden, heb ik ook gekeken naar iets meer in de richting van cartoony. Bij deze moodboard zijn er plaatjes die wat gekkere vormen laten zien en alles net iets "schever" staat in vergelijking met het (semi)realisme.


Artstyle cutscenes

Wij willen iets van een verteller in het spel hebben. Iets dat vooral visueel laat zien wat het verhaal nu precies inhoudt. Het is nog niet allemaal zeker hoe we het willen doen, maar misschien dat we middels 2D tekeningen het kunnen weergeven. Dit moodboard laat zien hoe we het zouden kunnen doen:


Cartography

Ook heb ik kaarten onderzocht uit de 16de eeuw. Mochten wij een kaart in het spel verwerken, fysiek of digitaal, heb ik een beetje een idee hoe het eruit ziet en hoe ik het zou kunnen maken.



Colorscript

Dit moodboard is meer een inspiratiebron voor het kleuren palette. Wanneer we hebben vastgesteld wat de weg van het verhaal is die wij laten zien, zal er een colorscript komen op volgorde hoe het spel loopt.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten